19 вересня 2024 року відбувся вебінар на тему «Методики оптимізації психічного стану особистості в постковідній та воєнний період».
У заході взяли участь 25 осіб — педагогічні працівники закладів освіти та працівники психологічної служби Вінницької області.
Викладач: Каменщук Тетяна Дмитрівна, кандидат педагогічних наук, старший науковий співробітник лабораторії психологічного супроводу дітей з особливими освітніми потребами, Український науково-методичний центр практичної психології і соціальної роботи.
Підчас заходу обговорено психологічні методи в соціально-педагогічній роботі, що застосовуються з метою діагностування особливостей індивіда та організації на основі здобутих результатів різних видів психотерапевтичної та психокорекційної роботи. Найпоширеніші методи цієї групи – тестування, психодрама, соціаодрама, ігрова терапія, сімейна психотерапія, арт-терапія, епістолярна терапія, казкотерапія, соціально-психологічні тренінги.
Розглянуто метод поведінкового підходу, що зосереджується на особистісних ресурсах навколишнього середовища, які можуть бути мобілізовані, щоб стимулювати та зберігати мінливу поведінку. Метод екологічного підходу пропонує покращення взаємодії людини і навколишнього середовища на основі позитивного взаємообміну. «Людина – навколишнє середовище» розглядаються як взаємодоповнюючі системи, де людина має таке оточення, яке вона формує відповідними способами.
Зроблено акценти на кризово-орієнтованому методі як комбінованому методі, що використовує елементи психотерапії, практичної психології і раціональних дискусій в соціальній роботі. Він застосовується у разі таких кризових станів, як тривога, почуття сорому, провини, ворожості тощо. Ефективним в практичній роботі є раціональний метод індивідуальної роботи запропонований як альтернатива психоаналітичним моделям індивідуальної роботи. Розглянуто положення когнітивної теорії, згідно з якими інтенсивність дій залежить від сили волі індивіда. Мета методу полягає у зміні свідомості клієнта, яку розуміють як сукупність проявів його емоцій, уяви і поведінки. Він застосовується, коли клієнт шукає допомоги в розв’язанні своєї проблемної ситуації.
Захід проведено за грантової підтримки Національного фонду досліджень України в рамках проєкту «Постковідна соціально-психологічна реабілітація учасників освітнього процесу в діяльності працівників психологічної служби», реєстраційний номер 2021.01/0198.