Ознайомлення з методикою інтервізійної підтримки практичних психологів системи освіти України: теорія і практика

23 травня 2024 року відбувся вебінар на тему  «Ознайомлення з методикою інтервізійної підтримки практичних психологів системи освіти України».

Захід проведено старшою науковою співробітницею, кандидаткою психологічних наук Русланою Мороз з метою ознайомлення з технологією проведення інтервізійних груп працівників психологічної служби системи освіти —  практичних психологів закладів освіти Миколаївської, Львівської, Херсонської, Сумської, Харківської областей, методистів КВНЗ «Херсонська академія неперервної роботи».

У заході взяли участь 18 осіб.

Вебінар складався з двох частин: теоретичної та практичної частин.

Під час проведення теоретичної частини було розглянуто такі важливі формати обговорень та навчання, як супервізія та інтервізій, які спрямовані на покращення роботи фахівців у різних сферах. У ході заходу було розглянуто основні аспекти та переваги кожного з цих методів. Учасники дізнались, що інтервізій визначається як «інтерколегіальний» метод роботи в групі рівних за рівнем фахівців, який здійснюється під керівництвом провідного інтервізією. Її мета – покращення роботи персоналу, лікування та соціальної роботи через колегіальне обговорення та обмін досвідом. Основними аспектами інтервізії є обговорення та аналіз професійних випадків, розвиток навичок самоаналізу та проникнення у суть професійних завдань.

Практична частина вебінару складалась безпосередньо із проведення інтерколегіального групового обговорення конкретного кейсу: ситуація з учнем дев’ятого класу з відсутньою мотивацією до навчання. Після детального аналізу ситуації, що склалася в школі, методів психологічної допомоги, які надавались учню психологом, учасники групи надали зворотній зв’язок щодо можливих причин ситуації, що виникла, а також можливих шляхів розв’язання складної ситуації.

В цілому можна зробити висновок, що інтервізантка знайшла відповіді на свій запит, а учасники групи ознайомились зі структурою проведення інтервізійної групи.

Захід проведено за грантової підтримки Національного фонду досліджень України в рамках проєкту «Постковідна соціально-психологічна реабілітація учасників освітнього процесу в діяльності працівників психологічної служби», реєстраційний номер 2021.01/0198.