Наукову працю підготовлено науковими співробітниками лабораторії психологічного супроводу дітей з особливими освітніми потребами в рамках прикладного наукового дослідження «Психолого-педагогічна оцінка розвитку дітей з особливими освітніми потребами» (номер державної реєстрації 0123U100897).
У колективній монографії дано критичний аналіз теоретико-методичних засад впровадження інклюзивного навчання дітей з особливими освітніми потребами в Україні. Зокрема, наголошено на втраті єдиних засад співіснування різних форм здобуття освіти дітьми названої категорії та у цілому зниженні якості їхнього психолого-педагогічного супроводу у зв’язку з відмовою від диференційної діагностики їхнього розвитку. Обґрунтовано відмінності між медичним (нозологічним) та психолого-педагогічним діагнозом. Показана безпідставність відкинення вітчизняних засад психолого-педагогічної діагностики як визначення цілісної структури ієрархічно пов’язаних первинних і похідних від них порушень розвитку дітей і зумовленої ними навчуваності. Викладені позиції авторів, щодо застосування єдиної для різних форм навчання дітей з особливими освітніми потребами психолого-педагогічної діагностики їхнього розвитку. Викладені позиції авторського колективу конкретизовані в окремих розділах, присвячених діагностуванню розвитку дітей дошкільного віку та дітей з тяжкими порушеннями мовлення.
Зміст цієї колективної монографії може становити інтерес для практичних психологів, педагогів, працівників інклюзивно-ресурсних центрів студентів відповідної спеціалізації та усіх тих, що дотичні до проблеми освіти і розвитку дітей з особливими освітніми потребами.
Завантажити колективну монографію можна за посиланням https://lib.iitta.gov.ua/737890/1/Monograph_Assessment%20of%20development_2023.pdf