Особливості взаємодії супервізора та супервізованого обговорили під час

20 листопада 2024 року 46 педагогічні працівники закладів освіти та працівники психологічної служби Вінницької області взяли участь у вебінарі «Особливості взаємодії супервізора та супервізованого — ключові елементи контракту».

Викладач: Каменщук Тетяна Дмитрівна, кандидат педагогічних наук, старший науковий співробітник лабораторії психологічного супроводу дітей з особливими освітніми потребами, Український науково-методичний центр практичної психології і соціальної роботи.

Під час заходу проведено аналіз досліджень щодо соціально-психологічної реабілітації учасників освітнього процесу в Україні в постковідний період, підходів реалізації супервізії та інтервізіїї у професійній діяльності психологів у зарубіжних країнах та в Україні; розкрито поняття супервізії у роботі психологів у загальноосвітньому освітньому закладі, підведено висновки наукового пошуку.

Супервізія — це в першу чергу психологічна підтримка працівників через обговорення їхніх труднощів, проблем, які мали місце в роботі з учасниками освітнього процесу, а також пошук шляхів їх розв’язання. Обговорили складові процесу здійснення супервізії, зокрема: усвідомлена діяльність працівника, висвітлення щоденної педагогічної практики та поточних результатів, успіхів та досягнень, сильних та слабких сторін, виправлення помилок, що виникають у процесі роботи.

Було визначено, що така система професійної підтримки спеціалістів може відбуватися у вигляді визначеної моделі, адже знання про наявні моделі і уміння в них працювати – є основою навчання супервізора. Також обговорено, що різноманіття поширених класифікацій супервізорських моделей походить від переважаючого запиту або проблеми.

Захід проведено за грантової підтримки Національного фонду досліджень України в рамках проєкту «Постковідна соціально-психологічна реабілітація учасників освітнього процесу в діяльності працівників психологічної служби», реєстраційний номер 2021.01/0198.