Як підтримувати власну стресостійкість в умовах постійних загроз: розпочато серію вебінарів для педагогічних фахівців Херсонської області

Перше квітня 2024 року, День сміху, виявився досить серйозним. Адже усе, що стосується ментального здоров’я, психологічної допомоги та супроводу надзвичайно серйозно і важливо.

Українським науково-методичним центром практичної психології та соціальної роботи НАПН України та КВНЗ «Херсонська академія неперервної освіти» у співпраці з  Благодійним Фондом «Голоси» дітей з саме першого квітня проведено перший з цілої низки вебінарів для освітян Херсонської області на тему «Психологічна стійкість педагога та психолога: як підтримувати власну стресостійкість в умовах постійних загроз?».

У заході взяли участь 28 осіб: практичні психологи, соціальні педагоги, директори закладів освіти Херсонської області.

Під час зустрічі фахівці-тренери Благодійного Фонду Дробишева Марина, психолог вищої категорії, психолог БФ «Голоси дітей» та викладач Миколаївського ОІППО; Дробишев Роман, психолог БФ «Голоси дітей» нагадали учасникам про поняття «стресу», його види та можливі реакції організму, а також окреслили прояви травми та відмінності її від стресу.

Фахівці нагадали: визначити чи потребує людина допомоги, важливо оцінити її психологічний, фізичний та ментальний стан.

Під час практичної частини заходу учасники мали можливість оцінити власний стан за запропонованими техніками «галочкового списку», шкалування та інших. Вже напрацьовано багато засобів відновлення, стабілізації релаксації, мобілізації стану які активно використовують освітяни у своїй роботі з учнями.

Спікери ознайомили ще з цілою низкою практичних вправ, які можуть стати у нагоді як для самодопомоги так і для використання під час навчального процесу. Це такі як практика дихання, заземлення, уявлення. переключення уваги, «релаксація звуком», тілесні вправи, когнітивні, кінезіологічні та правила власної психогігієни.

Під час обговорення учасники ділились власним досвідом, родзинками швидкої допомоги та підтримки здобувачів освіти, самодопомоги в стабілізації власного психоемоційного стану та саморегуляції .

Вебінар було проведено в рамках проєкту «Постковідна соціально-психологічна реабілітація учасників освітнього процесу в діяльності працівників психологічної служби», реєстраційний номер 2021.01/0198.