Базові цінності та етичні принципи в роботі практичного психолога – основа супервізії

13 листопада 2024 року відбувся вебінар «Базові цінності та етичні принципи супервізії в роботі практичного психолога» для 22 педагогічних працівників закладів освіти та працівників психологічної служби Вінницької області.

Викладач: Каменщук Тетяна Дмитрівна, кандидат педагогічних наук, старший науковий співробітник лабораторії психологічного супроводу дітей з особливими освітніми потребами, Український науково-методичний центр практичної психології і соціальної роботи.

Під час заходу обговорено основні особливості колегіальної (партнерської) супервізії, що базується на принципах рівноправності, колегіальності та фокусі на професійному розвитку фахівця. Адже всі учасники та учасниці є рівноправними партнерами, що сприяє більш відкритому і чесному обміну думками та досвідом. Інтервізійні групи формуються з колег, які добре знають специфіку роботи один одного, що дозволяє глибше розуміти проблеми і виклики. Зроблено акцент на тому, що основна мета інтервізії полягає у взаємопідтримці, обміні знаннями і підвищенні професійної компетентності.

Розглянуто структурні елементи процесу та організаційні складові колегіальної (партнерської) супервізії.

Увага присутніх була звернена на тих викликах супевізійної групи, які необхідно враховувати аналізуючи індикатори динаміки розвитку. До них належать: відсутність лідера групи тоді виникає явна потреба в чіткій структурі, що вимагає від учасників великої відповідальності і дотримання розроблених принципів; напружений емоційний стан учасників, зміщення уваги групи до окремих учасників та інші.

Захід проведено за грантової підтримки Національного фонду досліджень України в рамках проєкту «Постковідна соціально-психологічна реабілітація учасників освітнього процесу в діяльності працівників психологічної служби», реєстраційний номер 2021.01/0198.