Тривають практичні заняття з формування навичок модерації інтервізійних груп

Тривають практичні заняття з формування навичок модерації інтервізійних груп у межах проєкту «Постковідна соціально-психологічна реабілітація учасників освітнього процесу в діяльності працівників психологічної служби» (реєстраційний номер 2021.01/0198), який реалізується за грантової підтримки Національний фонд досліджень України.

22 квітня, 29 квітня, 6 травня, 13 травня та 15 травня 2025 року практичні психологи системи освіти Сумської, Вінницької, Полтавської, Дніпропетровської та Миколаївської областей активно формували й удосконалювали навички модерації структурованих інтервізійних груп. Модератором виступала старша наукова співробітниця УНМЦ практичної психології і соціальної роботи НАПН України, кандидатка психологічних наук Мороз Руслана Анатоліївна.

Запропонована для впровадження в освітніх закладах модель колегіальної супервізії (інтервізії) орієнтована на широкий спектр викликів, із якими стикаються фахівці психологічної служби. Вона передбачає не лише професійний аналіз кейсів у психологічно безпечному середовищі – з дотриманням принципів безоцінкового ставлення, доброзичливості та конфіденційності, – а й обговорення етичних викликів і дилем, які виникають під час воєнних дій в Україні. Серед важливих тем — особливості взаємодії з клієнтами-учасниками освітнього процесу, виконання або ускладнення виконання функціональних обов’язків психолога, критерії та процедури перенаправлення клієнтів до інших установ, а також емоційна підтримка колег і усвідомлення, що в складних робочих ситуаціях ти не залишаєшся наодинці.

З дозволу авторки – учасниці однієї з інтервізійних груп – хочемо поділитися її відгуком:

«Щиро дякую усім учасницям інтервізійної групи за підтримку. Мій представлений кейс не простий. Багато емоцій, переживань, переплутані особисте з професійним. Але завдяки професійному підходу модератора нашої групи, дотриманню алгоритму та правил проведення інтервізії, мені вдалося зрозуміти, яким шляхом йти далі. Я вдячна своїм колегам за мої почуття, які я відчувала в собі під час розгляду мого кейсу. Моя тривога, яка була на початку, поступово знижувалася, і я поступово наповнювалася емоціями спокою, впевненості, віри у власні сили. Я відчувала, що я не сама, моя проблема відгукується і в інших коле гинь. Щира підтримка, співпереживання давали мені відчуття, що мене тут розуміють, мене підтримують, повертають мені мої втрачені силу і впевненість».

Навчання відбувається у співпраці з фахівцями науково-методичних центрів практичної психології та соціальної роботи  КЗ «Сумський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти» та КЗВО «Вінницька академія безперервної освіти».