Вебінар “Психологічні особливості реагування на травматичний стрес дітей, що пережили травму війни, то взаємодії з ними під час навчання”

19 квітня 2024 року працівники психологічної служби та педагоги закладів освіти Херсонської області взяли участь у вебінарі, який організовано  УНМЦ практичної психології та соціальної роботи НАПН України спільно з КВНЗ «Херсонська академія неперервної освіти» та Благодійним Фондом «Голоси дітей» з теми «Психологічні особливості реагування на травматичний стрес дітей, що пережили травму війни, то взаємодії з ними під час навчання».

Спікерками заходу були:

Руслана Мороз, кандидат психологічних наук, старший науковий співробітник УНМЦ практичної психології та соціальної роботи, експерт, психолог БФ «Голоси дітей», психотерапевт за методом кататимно-імагинативних переживань, кризовий психолог, травматерапевт, клінічний супервізор;

Євгенія Курченко, психолог-методист, практичний психолог вищої категорії Миколаївського ліцею №3, психолог БФ «Голоси дітей», кризовий психолог.

Травматичний досвід дітей, про який йшла мова під час вебінару, може включати різні ситуації. Діти, які пережили травму війни, можуть відчувати серйозний травматичний стрес, що може впливати на їхнє фізичне та психічне здоров’я. Це може бути посттравматичний стресовий розлад, відчуття тривоги, страху, депресії та інші психологічні проблеми, а також  на поведінку та навчання. Тож під час роботи в групах учасники могли з власного досвіду обговорити психологічні реакції, які проявляються у дітей в ситуації перебування за кордоном, в Україні, та тих, хто досі залишається на окупованих територіях або під обстрілами.

Під час обговорення  розглянули загальні прояви та особливості вікових проявів. Важливо, щоб вчителі були уважними до можливих сигналів травми у дітей, сприяли їхньому емоційному благополуччю та надавали підтримку. Сприяли їхньому відновленню та допомагати впоратися зі стресом та створити безпечний простір для дітей. Саме про складові такого простору, шляхи його побудови та особливості дистанційного навчання в умовах війни йшла мова у другій частині зустрічі.

Вебінар було проведено в рамках проєкту «Постковідна  соціально-психологічна реабілітація учасників освітнього процесу в  діяльності працівників психологічної служби», реєстраційний номер  2021.01/0198.