4 червня 2024 року відбулася чергова зустріч практичних психологів закладів освіти Миколаївської, Херсонської, Сумської областей.
Вебінар провела Руслана Мороз, кандидатка психологічних наук, старша наукова співробітниця лабораторії прикладної психології освіти, Український науково-методичний центр практичної психології і соціальної роботи.
Діяльність інтервізійних груп спрямована на вирішення конкретної проблеми з практики консультативної роботи психолога шляхом консультації, обміну думками з колегами-психологами, визначення пріоритетних напрямків подальшої роботи з учнями, педагогами, та батьками учнів.
У роботі груп інтервізій допускаються різні форми взаємодії: довготривалі, багаторазові сесії, разові консультації. Супровід професійної діяльності в інтервізійній групі здійснюється через модерування.
Модерування – діяльність, спрямована на розкриття потенційних можливостей спеціаліста та його здібностей. Модерування дає змогу організувати процес вільної комунікації, обміну думками та судженнями та підводить до прийняття професійно грамотного рішення за рахунок реалізації внутрішніх можливостей.
Ведучий-модератор не вносить до групи нічого нового, а допомагає потенційне перетворити на актуальне. Функція модератора – допомогти учасникам групи розкритися, виявити приховані можливості та нереалізовані вміння.
Метою роботи інтервізійної групи було підвищення рівня професійності практичних психологів, розвиток базових навичок консультування, опанування новими техніками в процесі інтервізійної взаємодії, залучення працівників психологічної служби до інноваційних форм роботи з суб’єктами освітнього процесу; ознайомлення учасників з правилами та особливостями роботи інтервізійної групи.
Зокрема, обговорено такі питання:
особливості роботи інтервізійної групи;
правила роботи в інтервізійній групі;
визначення особливості побудови конгруентних стосунків у системі «практичний психолог – клієнт».
На розгляд інтервізійної групо було винесено психологом інклюзивно-ресурсного центру кейс щодо дитини з розладами аутистичного спектру.
Під час засідання психологи активно та творчо працювали: обмінювалися досвідом роботи з дітьми з зазначеними особливостями, нейропсихологічними технологіями та методами, які виявились ефективними в роботі з дітьми з РДА.
З метою вдосконалення методичної та професійної допомоги практичним психологам рекомендовано запровадити у практику інноваційну форму роботи – інтервізійна група.
Захід проведено за грантової підтримки Національного фонду досліджень України в рамках проєкту «Постковідна соціально-психологічна реабілітація учасників освітнього процесу в діяльності працівників психологічної служби», реєстраційний номер 2021.01/0198.