Dity Online: Від дослідження до дії

12 листопада 2025 року відбулась організаційно-методична зустрічза проєктом «Dity Online: досвід, знання та поведінка українських дітей та їхніх батьків щодо ризикованої поведінки в Інтернеті під час війни в Україні»

Учасники зустрічі підбити основні підсумки проведеного етапу, поділитися спостереженнями з практики та разом обговорити подальші напрямки роботи.

Дослідження «Dity Online: досвід, знання та поведінка українських дітей та їхніх батьків щодо ризику сексуального насильства в Інтернеті під час російського конфлікту в Україні» проводиться за підтримки програми SafeOnline та Міжнародного дослідницького інституту поліцейської діяльності та громадського захисту (IPPPRI) Англія Раскін Університету (Велика Британія) Українським науково-методичним центром практичної психології та соціальної роботи НАПН України та Харківським національним університетом внутрішніх справ у партнерстві з ГО Фонд розвитку науки та освіти «Інтелект».

Спеціальний модуль Українського лонгітюдного дослідження «Діти-онлайн» створений для детального вивчення цифрової поведінки підлітків і включає стандартизовані інструменти оцінювання ризиків в онлайн-середовищі, у тому числі пов’язаних із сексуалізованим насильством. Зазначені опитувальники були перекладені, культурно адаптовані та апробовані для застосування в українських школах із можливістю використання як веб-форм, так і паперових анкет.

Завдання другого етапу проєкту – перетворити результати дослідження на конкретні інструменти підвищення цифрової грамотності та безпеки учнів.

Виділили кілька основних напрямів подальших кроків:

  1. Розробка та оновлення матеріалів для просвітницьких занять коротких інтерактивних модулів, які практичні психологи та педагоги зможуть використовувати у школах.
  2. Проведення інформаційних зустрічей і тренінгів для вчителів і батьків, щоб вони краще розуміли виклики цифрового середовища, з якими стикаються діти.
  3. Залучення учнів до обговорень і створення власних ініціатив адже діти самі можуть стати агентами змін, коли відчувають, що їхній досвід важливий.

Спільними зусиллями – дослідників, практичних психологів і освітян – зможемо зробити наступний крок: перенести знання, отримані у межах дослідження, безпосередньо в освітній простір, де вони матимуть найбільший ефект.