Діагностичний інструментарій є ключовою складовою професійної діяльності працівників психологічної служби, оскільки саме діагностика виступає основою для всієї розвивальної, корекційної, реабілітаційної та профілактичної роботи. Від точності діагностичних результатів безпосередньо залежить ефективність подальшої роботи практичного психолога та соціального педагога. На сьогоднішній день стає все більш актуальним питання забезпечення працівників психологічної служби базовим набором валідних психодіагностичних інструментів, які сприятимуть вирішенню найпоширеніших проблем, що виникають у практиці роботи закладів освіти.
Оновлений і рекомендований до застосування ІМЗО перелік актуальних психодіагностичних методик та методик, які відповідають потребам сучасності, для соціально-психологічних обстежень, опублікований у посібнику «Застосування діагностичних мінімумів в діяльності працівників психологічної служби» практич. посіб. / авт.-упор.: І. І. Ткачук, Н. В. Пророк, Н. В. Лунченко, В. М. Горленко, В. Д. Острова, Н. В. Сосновенко;за заг. ред. В. Г. Панка. Київ : УНМЦ практичної психології і соціальної роботи, 2024. 100 c. URL: https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/741698
Рекомендовано Вченою радою Українського науково-методичного центру практичної психології і соціальної роботи НАПН України (протокол № 7 від 27.06.2024 р.).
У виданні висвітлено методичні засади психодіагностичної роботи працівників психологічної служби; розглянуто особливості діагностичної діяльності фахівців у закладах дошкільної освіти, закладах загальної середньої освіти та педагогічними працівниками; представлено перелік діагностичних методик для застосування з різними цільовими аудиторіями. Посібник доповнено методиками дослідження стану ментального здоров’я учасників освітнього процесу з огляду на актуальність тематики. Практичний посібник «Застосування діагностичних мінімумів в діяльності працівників психологічної служби» є другим, доповненим та переробленим виданням. Для практичних психологів, соціальних педагогів, методистів з психологічної служби, студентів відповідних спеціальностей, викладачів закладів вищої освіти.