21-22 лютого відбулася стратегічна сесія з розроблення Концепції трансформації спеціальної освіти за ініціативи радниці — уповноваженої з прав дитини та дитячої реабілітації Дар’ї Герасимчук у співпраці з Міністерством освіти і науки України та Координаційним центром з розвитку сімейного виховання та догляду дітей за підтримки ЮНІСЕФ Україна та «Люмос Україна».
Команда залучених спеціалістів зі всієї України з-поміж практиків, науковців, урядовців, законотворців, громадських організацій, батьків пропрацювала основні цілі й завдання спеціальної освіти, що мають стати чіткими векторами на етапі трансформації з урахуванням теперішніх викликів і сучасних підходів.
Активно в роботі й дискусіях брали участь заступниця міністра освіти й науки України Євгенія Смірнова, керівниця Координаційного центру з розвитку сімейного виховання та догляду дітей Ірина Тулякова, керівниця секції захисту прав дітей Дитячого фонду ООН Джин Чой, керівник «Люмос Україна» Ярослав Лагута, народний депутат України Павло Сушко та представники освітніх закладів.
Над створенням проекту Концепції трансформації спеціальної освіти у системі загальної середньої освіти працювала, в тому числі, старша наукова співробітниця лабораторії психологічного супроводу дітей з особливими освітніми потребами УНМЦ практичної психології і соціальної роботи Каменщук Тетяна Дмитрівна.
Дійти спільної думки у формулюваннях нових нормативів було надскладним завданням, попри це учасникам і учасницям вдалося створити візію, мету, завдання, основні кроки у реалізації державної політики спрямованої на покращення якості освітніх послуг для осіб з особливими освітніми потребами та/або з інвалідністю. Маємо удосконалити спеціальне навчання, мережувати провайдерів освітнього процесу, реалізовувати ефективний менеджмент.
Дякуємо Міністерству освіти і науки України за ініціативу та включення спеціальної освіти в пріоритети змін.
Зробимо все для того, щоб кожна дитина була щасливою в родині і здобувала якісну освіту згідно з її індивідуальними потребами!