Навчальні програми
1. Програма тематичного спецкурсу з методики інтервізійної підтримки практичних психологів, які здійснюють постковідну соціально-психологічну реабілітацію учасників освітнього процесу

Бібліографічний опис
Програма тематичного спецкурсу з методики інтервізійної підтримки практичних психологів, які здійснюють постковідну соціально-психологічну реабілітацію учасників освітнього процесу / за наук. ред. В. Г. Панка; [авт. кол.: В. Г. Панок (керівник), Р. А. Мороз, Т. Д. Каменщук, І. І. Ткачук, Д. Д. Романовська, В. В. Предко, Г. В. Якимчук ; НАПН України, Укр. наук.- метод. центр практ. психол. і соц. роботи]. Київ : УНМЦ практичної психології і соціальної роботи, 2024. 53 с.ISBN 978-617-7118-47-2
Анотація
Програму створено співробітниками Українського науково-методичного центру практичної психології і соціальної роботи за грантової підтримки Національного фонду досліджень України в межах проєкту з виконання наукового дослідження “Постковідна соціально-психологічна реабілітація учасників освітнього процесу в діяльності працівників психологічної служби”, реєстраційний номер 2021.01/0198, державний реєстраційний номер 0123U102938. Програма тематичного спецкурсу спрямована на забезпечення практичних психологів професійними інструментами для ефективної роботи в сучасних умовах, надання психологам можливості підвищити професійну компетентність в галузі психологічної гігієни, освоїти нові підходи і методи щодо соціально-психологічної реабілітації постраждалих та покращити навички інтервізійної підтримки у власній професійній спільноті. Особлива увага в програмі приділяється створенню колегіальної професійної мережі, обміну досвідом та обговоренню складних кейсів. Для працівників психологічної служби у системі освіти; викладачів інститутів післядипломної педагогічної освіти; викладачів закладів вищої освіти, які здійснюють підготовку фахівців за спеціальністю “практична психологія”.
2. Програма підвищення кваліфікації практичних психологів з навчання методикам і технологіям постковідної соціально-психологічної реабілітації учасників освітнього процесу

Бібліографічний опис
Програма підвищення кваліфікації практичних психологів з навчання методикам і технологіям постковідної соціально-психологічної реабілітації учасників освітнього процесу / за наук. ред. В. Г. Панка ; [авт. кол.: В. Г. Панок (керівник), Д. Д. Романовська, І. І. Ткачук, В. В. Предко, Р. А. Мороз, Т. Д. Каменщук, Г. В. Якимчук ; НАПН України, Укр. наук.-метод. центр практ. психол. і соц. роботи]. Київ : УНМЦ практичної психології і соціальної роботи, 2024. 84 с. ISBN 978-617-7118-48-9
Анотація
Програму створено співробітниками Українського науково-методичного центру практичної психології і соціальної роботи за грантової підтримки Національного фонду досліджень України в межах проєкту з виконання наукового дослідження «Постковідна соціально-психологічна реабілітація учасників освітнього процесу в діяльності працівників психологічної служби», реєстраційний номер 2021.01/0198, державний реєстраційний номер 0123U102938. Метою програми є вдосконалення професійної компетентності практичних психологів закладів освіти усіх типів і форм власності, центрів соціально-психологічної реабілітації на основі нових концептуальних підходів до змісту, форм і методів професійної діяльності у сучасній школі і упровадження ефективних соціально-психологічних методик і технологій психологічної реабілітації учасників освітнього процесу після пережитої ними травмівної події, пов’язаної з пандемією COVID-19 в умовах російсько-української війни. У виданні представлена програма разом з базовими методичними матеріалами. Обсяг програми: 30 год (1 кредит ЄКТС). Для працівників психологічної служби у системі освіти; викладачів інститутів післядипломної педагогічної освіти; викладачів закладів вищої освіти, які здійснюють підготовку фахівців за спеціальністю «практична психологія».
Препринти
1. Практики надання соціально-психологічної допомоги учасникам освітнього процесу, які перехворіли на COVID-19 та/або втратили близьких внаслідок пандемії та війни (результати опитування)

Бібліографічний опис
Практики надання соціально-психологічної допомоги учасникам освітнього процесу, які перехворіли на COVID-19 та/або втратили близьких внаслідок пандемії та війни (результати опитування) : препринт / за наук. ред. В. Г. Панка ; [авт. кол.: В. Г. Панок (керівник), І. І. Ткачук, Д. Д. Романовська, В. В. Предко, Р. А. Мороз, Т. Д. Каменщук, Н. В. Сосновенко, Г. В. Якимчук ; НАПН України, Укр. наук.-метод. центр практ. психол. і соц. роботи]. Київ : Укр. наук.-метод. центр практ. психол. і соц. роботи, 2024. 56 с. ISBN 978-617-7118-44-1
Анотація
У виданні представлено аналіз результатів всеукраїнського опитування працівників психологічної служби системи освіти, проведеного науковцями Українського науковометодичного центру практичної психології і соціальної роботи НАПН України. Знайомлячись із цією книжкою читач може скласти уявлення про роботу психологів і соціальних педагогів закладів освіти щодо надання допомоги постраждалим від пандемії COVID-19 та російсько-української війни, психоемоційні стани самих психологів, їхні потреби у науково-методичній підтримці, рівень резильєнтності, професійні та життєві плани. Для науковців, викладачів закладів вищої і післядипломної освіти, керівників освітньої галузі та практичних психологів. Підготовлено в рамках виконання прикладного дослідження «Постковідна соціальнопсихологічна реабілітація учасників освітнього процесу в діяльності працівників психологічної служби» (номер державної реєстрації 0123U102938). За грантової підтримки Національного фонду досліджень України (реєстраційний номер проєкту 2021.01/0198).
2. Результати опитування щодо поширення симптоматики психічного травмування учасників освітнього процесу, які перехворіли на COVID-19 та/ або втратили близьких в умовах війни

Бібліографічний опис
Результати опитування щодо поширення симптоматики психічного травмування учасників освітнього процесу, які перехворіли на COVID-19 та/ або втратили близьких в умовах війни : препринт / за наук. ред. В. Г. Панка ; [авт. кол.: В. Г. Панок (керівник), І. І. Ткачук, Д. Д. Романовська, В. В. Предко, Р. А. Мороз, Т. Д. Каменщук, Н. В. Сосновенко, Г. В. Якимчук ; НАПН України, Укр. наук.-метод. центр практ. психол. і соц. роботи]. Київ : Укр. наук.-метод. центр практ. психол. і соц. роботи, 2024. 115 с. ISBN 978-617-7118-45-8
Анотація
У виданні представлено аналіз результатів всеукраїнського опитування педагогічних працівників щодо поширення симптоматики психічного травмування учасників освітнього процесу, які перехворіли на COVID-19 та/ або втратили близьких в умовах війни, проведеного в вересні 2023 року. Здійснене узагальнення результатів опитування буде покладено в основу розроблення та впровадження в діяльність працівників психологічної служби системи освіти методик і технологій відновлення психічного здоров’я учасників освітнього процесу. Видання може становити інтерес для працівників психологічної служби системи освіти; громадських організацій, що надають соціальну і психологічну допомогу постраждалим в результаті надзвичайних ситуацій і природних катастроф; науковців, які досліджують шляхи і засоби підвищення якості надання психосоціальної допомоги постраждалим; викладачам ЗВО, аспірантам. Препринт підготовлено в межах виконання наукового дослідження «Постковідна соціально-психологічна реабілітація учасників освітнього процесу в діяльності працівників психологічної служби» за грантової підтримки Національного фонду досліджень України (реєстраційний номер проєкту 2021.01/0198).
Статті у фахових виданнях України категорії «Б»
- Панок В. Г., Предко В. В. Психологічні особливості посткризового розвитку українців в період війни. Науковий вісник Ужгородського національного університету. Серія: Психологія. 2024. № 2. С. 137–142. URL: https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/742187
- Панок В. Г., Предко В. В. Посткризовий розвиток: психологічні аспекти допомоги військовим. Вчені записки Таврійського національного університету імені В.І. Вернадського. Серія: Психологія. 2024. Том 35 (74). № 3. С. 25–33. URL: https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/742188
- Панок В. Г., Предко В. В. Постковідне суспільство в умовах війни: фактор релігійності у підтримці життєстійкості особистості. Вчені записки ТНУ імені В.І. Вернадського. Серія: Психологія. Том 35 (74). № 4 2024. С. 17–27. https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/742716
- Мороз Р. Постковідна реабілітація педагога мережі відкритої дистанційної освіти. Psychology Travelogs. 2024. № 2. С. 6–15. URL: https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/741633
- Романовська Д. Д., Ткачук І. І. Соціально-психологічна реабілітація учасників освітнього процесу у роботі працівників психологічної служби. Перспективи та інновації науки. Серія: Психологія. 2024. № 11 (45). С. 1567–1582. URL: https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/743287
- Каменщук Т. Д. Особливості реалізації заходів з охорони психічного здоров’я в Україні в постковідний період. Наукові перспективи. 2024. № 11 (53). URL: https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/743330
- Каменщук Т. Д. Зовнішні чинники та психологічні зміни дорослої особистості в постковідний період. Соціальна педагогіка. Випуск 62. Том 2. 2023. С.127-130. DOI https://doi.org/10.32782/2663-6085/2023/62.2.24
- Мороз Р. А., Сосновенко Н. В. Соціально-психологічна постковідна реабілітація в уомвах війни. Наукові перспективи: журнал. 2023. № 10(40) 2023. С. 799-810 DOI: https://doi.org/10.52058/2708-7530-2023-10(40)-799-810
- Предко В. В. Життєстійкість у постковідний період: подолання наслідків переживання відчуття втрати. Науковий вісник Ужгородського національного університету. Серія: Психологія. 2023. № 3. С. 23-27 DOI: https://doi.org/10.32782/psy-visnyk/2023.3.4
- Предко В. В. Психологічні аспекти постковідної реабілітації учасників освітнього процесу: відновлення життєстійкості. Габітус. 2022. Випуск 35.С. 149-158. DOI : https://doi.org/10.32843/2663-5208.2022.35.22
Тези, матеріали конференцій
- Каменщук Т. Д. Зміни емоційної сфери в постковідний період як психологічна проблема. Actual problems of personality psychology in the modern world : Proceedings of the XIV International Scientific and Practical Conference (April 09–12, 2024), Rome, Italy. 2024. P. 237–239. URL: https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/740730
- Каменщук Т. Д. Особливості психологічної роботи з підлітками в закладах професійної освіти за наслідками пандемії в Україні. Обдарованість: методи діагностики та шляхи розвитку : матеріали науково-практичного онлайн-семінару (Київ, 23–26 травня 2024 року). Київ : Інститут обдарованої дитини НАПН України, 2024. 640 с. С.231–233. URL: https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/742197
- Каменщук Т. Д. Супервізійні моделі в практиці соціально-психологічної реабілітації учасників освітнього процесу. Психологічні засади збереження ментального здоров’я учасників освітнього процесу : збірник матеріалів І Міжнародної науково-практичної конференції (8-9 жовтня). Вінниця : КЗВО «Вінницька академія безперервної освіти», 2024. 610 с. С. 183–188. URL: https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/743098
- Мороз Р. А. Дослідження психоемоційного стану педагогічних працівників. Трансформація освіти в контексті процесів глобалізації : матеріали II Міжнародної науково-практичної конференції (Дніпро, 17 квітня 20 р). Міжнародний гуманітарний дослідницький центр, Research Europe. 2024. 162 с. С. 143–147. URL: https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/740694
- Мороз Р. А. Професійне вигорання та технології відновлення психоемоційного стану практичних психологів у постковідний період під час воєнних дій в Україні. Perspectives of contemporary science: theory and practice : Proceedings of VI International Scientific and Practical Conference, Lviv, Ukraine (22-24 July 2024). 2024. С. 334–340. URL: https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/742057
- Мороз Р. А. Соціально-психологічний супровід учасників освітнього процесу в період постковідної реабілітації. Психологічні засади збереження ментального здоров’я учасників освітнього процесу : збірник матеріалів І Міжнародної науково-практичної конференції (8-9 жовтня). Вінниця : КЗВО «Вінницька академія безперервної освіти», 2024. 610 с. С. 354–358. URL: https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/743097
- Панок В. Г. Пандемія COVID-19 і кінець класичної освіти. Психологічні засади збереження ментального здоров’я учасників освітнього процесу : збірник матеріалів І Міжнародної науково-практичної конференції (8-9 жовтня). Вінниця : КЗВО «Вінницька академія безперервної освіти», 2024. 610 с. С. 393–398. URL: https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/743093
- Панок В. Г. Постковідна соціально-психологічна реабілітація населення в умовах війни. Scientific Collection «InterConf» : with the Proceedings of the 4th International Scientific and Practical Conference «Recent Advances in Global Science» (May 6-8, 2024; Vilnius, Lithuania). Vilnius : Vaiga, 2024. P. 188–190. URL: https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/740815
- Предко В. В. Постковідний період. Травма війни: основні шляхи подолання болісних спогадів нашої пам’яті. Психологічні засади збереження ментального здоров’я учасників освітнього процесу : збірник матеріалів І Міжнародної науково-практичної конференції (8-9 жовтня). Вінниця : КЗВО «Вінницька академія безперервної освіти», 2024. 610 с. С. 421–424. URL: https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/743099
- Предко В. В. Психологічні механізми подолання наслідків переживання відчуття втрати в постковідний період. Професійна підготовка психологів в Україні : стратегічні завдання : матеріали всеукраїнського круглого столу 23 квітня 2024 року. 2024. 114 с. С. 68–69. URL: https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/741634
- Романовська Д. Д. Соціально-психологічна реабілітація в діяльності фахівців психологічної служби закладів освіти. Психологічні засади збереження ментального здоров’я учасників освітнього процесу : збірник матеріалів І Міжнародної науково-практичної конференції (8-9 жовтня). Вінниця : КЗВО «Вінницька академія безперервної освіти», 2024. 610 с. С. 435–440. URL: https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/743113
- Романовська Д. Д. Соціально-психологічна реабілітація як складова психологічної допомоги в освітньому процесі. Освіта Закарпаття : науково-методичний журнал. Ужгород. 2024. Вип. 32. С. 60–67. URL: https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/740580/
- Ткачук І. І. Активізація особистісних ресурсів старшокласників у посковідний період в умовах війни. Психологічні засади збереження ментального здоров’я учасників освітнього процесу : збірник матеріалів І Міжнародної науково-практичної конференції (8-9 жовтня). Вінниця : КЗВО «Вінницька академія безперервної освіти», 2024. 610 с. С. 535–543. URL: https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/743096
- Панок В.Г. Теоретико-методологічні питання постковідної соціально-психологічної реабілітації учасників освітнього процесу в умовах війни. Харківський осінній марафон психотехнологій (каталог психотехнологій; тези доповідей): збірник наукових праць за матеріалами VІІ Всеукр. наук.-практ. конф. з міжнар. участю,м. Харків, 26-28 жовтня 2023 р. Харків: ХНПУ імені Г. С. Сковороди, 2023. С. 68–69. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.10156872
- Каменщук Т. Д. Роль і місце втрат в життєдіяльності педагогів України за наслідками пандемії СOVID-19. Харківський осінній марафон психотехнологій (каталог психотехнологій; тези доповідей): збірник наукових праць за матеріалами VІІ Всеукр. наук.-практ. конф. з міжнар. участю, м. Харків, 26-28 жовтня 2023 р. Харків: ХНПУ імені Г. С. Сковороди, 2023. С. 70–73. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.10156884
- Мороз Р.А., Сосновенко Н.В. Робота практичного психолога з профілактики насильства серед дітей та підлітків в умовах соціальної ізоляції. Харківський осінній марафон психотехнологій (каталог психотехнологій; тези доповідей): збірник наукових праць за матеріалами VІІ Всеукр. наук.-практ. конф. з міжнар. участю,м. Харків, 26-28 жовтня 2023 р. Харків: ХНПУ імені Г. С. Сковороди, 2023. С. 74–78. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.10156893
- Предко В.В. Психологічне значення внутрішнього локусу контролю особистості в постковідний період. Харківський осінній марафон психотехнологій (каталог психотехнологій; тези доповідей): збірник наукових праць за матеріалами VІІ Всеукр. наук.-практ. конф. з міжнар. участю,м. Харків, 26-28 жовтня 2023 р. Харків: ХНПУ імені Г. С. Сковороди, 2023. С. 79–81. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.10156905
- Романовська Д. Д. Специфіка постковідної соціально-психологічної реабілітації у закладах освіти в період війни. Харківський осінній марафон психотехнологій (каталог психотехнологій; тези доповідей): збірник наукових праць за матеріалами VІІ Всеукр. наук.-практ. конф. з міжнар. участю,м. Харків, 26-28 жовтня 2023 р. Харків: ХНПУ імені Г. С. Сковороди, 2023. С. 82–90. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.10156925
- Ткачук І.І. Реабілітаційний вплив профорієнтаційних методик в постковідний період в умовах війни у роботі працівників психологічної служби Харківський осінній марафон психотехнологій (каталог психотехнологій; тези доповідей): збірник наукових праць за матеріалами VІІ Всеукр. наук.-практ. конф. з міжнар. участю,м. Харків, 26-28 жовтня 2023 р. Харків: ХНПУ імені Г. С. Сковороди, 2023. С. 91–94. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.10156941
- Панок В. Г. Постковід: Методологія психологічного дослідження. XXV Міжнародна науково-практична конференція «Theoretical foundations of scientists and modern opinions regarding the implementation of modern trends», Сан-Франциско США, 27-30 червня 2023 р. С. 388–390. DOI: https://doi.org/10.46299/ISG.2023.1.25
- Каменщук Т. Д. Короновірусна пандемія COVID-19: психологічні проблеми у дітей. Матеріали Міжнародної науково-практичної конференції присвяченої 97-ї річниці з дня народження Мішеля Фуко «Пайдея в дзеркалі європоцентричних трансформацій українського культурно-освітнього простору», 16-17 березня 2023 року, м. Вінниця, Україна. С 212-215.
- Предко В. В. Життєстійкість як основний механізм подолання відчуття невизначеності особистості у постковідний період. InternationalScientificandPracticalConference «Topicalaspectsofmodern scientific research» (September 28-30, 2023) (CPN Publishing Group). Tokyo, Japan. 2023. P. 276. URL: http://surl.li/nbmpb
- Романовська Д. Д. Постковідна соціально-психологічна реабілітація в діяльності фахівців психологічної служби у закладах освіти. Modern methods of solving scientific problems of reality. збірник матеріалів Міжнародної науково-практичної конференції. Varna, Bulgaria. 2023. С. 127-130. URL: http://surl.li/nrzpl
- Романовська Д.Д. Постковідна соціально-психологічна реабілітація у закладах освіти. Розвиток наукової думки постіндустріального суспільства: сучасний дискурс: матеріалиIV Міжнародної наукової конференції. Івано-Франківськ, Україна 17.11.2023р. Міжнародний центр наукових досліджень. Вінниця: ТОВ «УКРЛОГОС Груп», 2023. С. 222-224. URL:https://isg-konf.com/modern-methods-of-solving-scientific-problems-of-reality/
- Лакуста М. М. Каменщук Т. Д. Психологічні умови реалізації психолого-педагогічного супроводу дітей із ЗПР у фокусі інклюзії. International scientific-practical conference “Topical issues of science, education and technology: theory and practice”: conference proceedings (Tampere, Finland, September 16, 2023). Tampere, Finland: Scholarly Publisher ICSSH, 2023. 63 pages. p. 33-36. URL: http://www.economics.in.ua/2023/09/16.html