провідний науковий співробітник лабораторії психологічного супроводу дітей з особливими освітніми потребами
Науковий ступінь: кандидат психологічних наук
Вчена звання: старший науковий співробітник
ORCID iD: orcid.org/0000-0002-7771-1324
Профіль вченого у Google Scholar: https://scholar.google.com.ua/citations?user=aOgCkEUAAAAJ&hl=ru
Сторінка автора у Електронній бібліотеці НАПН України: http://lib.iitta.gov.ua/view/creators/index.==0416.html
Освіта: Вища, педагогічна. Аспірантура науково-дослідного інституту психології Міністерства освіти України. Спеціальність: «Спеціальна психологія» (1975-1979рр). Дефектологічний факультет Київського державног
Досвід роботи: 1969-1993 – лаборант, молодший науковий, науковий, старший науковий співробітник, Науково-дослідного інституту психології; 1994-2001 – вчений секретар; старший науковий співробітник, секретар вченої
Теми дисертацій (захищених)
Теми дисертацій (захищених) |
---|
Кандидатська дисертація ««Психологічні умови ефективного використання педагогічної оцінки у допоміжній школі», 1985 р. |
Горомадська активність
Горомадська активність |
---|
Консультант Центральної психолого-медико-педагогічної консультації – 2002 – 2018 рр. |
Монографії
Назва |
Рік |
---|---|
Посібники
Назва |
Рік |
---|---|
Обухівська А.Г., Ілляшенко Т.Д., Жук Т.В. Психологу про дітей з особливими освітніми потребами у загальноосвітній школі. Київ : Редакція загально педагогічних газет, 2012. 128 с. (Бібліотека «Шкільного світу») | 2012 |
Психолого-педагогічний супровід сім’ї у роботі психолого-медико-педагогічних консультацій : електронний ресурс. С.І.Васильковська, Т.В. Жук, Т. Д. Ілляшенко та ін.; за ред.. А.Г.Обухівської. Київ : Український НМЦ практичної психології і соціальної роботи, 2015. 66 с. URL: http://lib.iitta.gov.ua/705351/1/Супровід_сімї.pdf | 2015 |
Сучасні технології збереження здоров’я учнів у діяльності психологічної служби і психолого-медико-педагогічних консультацій : електронний ресурс. А. Г Обухівська., Т. В. Жук, О. А. Зеленько та ін.; за ред. А. Г. Обухівської. К.иїв: УНМЦ практичної психології і соціальної роботи, 2016. 218 с. URL: http://lib.iitta.gov.ua/705221/1/Збереження_здоровья.pdf | 2016 |
Консультативно-діагностичний супровід дітей з особливими освітніми потребами в діяльності психолого-медико-педагогічних консультацій : посіб. Жук Т. В., Ілляшенко Т. Д., Луценко І. В. та ін.; за ред. А. Г. Обухівської. Київ: УНМЦ практичної психології і соціальної роботи, 2016. 247 с. URL: http://lib.iitta.gov.ua/705428/1/Конс_діагнос_супровід.pdf | 2016 |
Підручники, навчальні програми
Назва |
Рік |
---|---|
Методичні рекомендації
Назва |
Рік |
---|---|
Психологічний супровід інклюзивної освіти : метод. рек. Автор. кол. за заг. ред. А. Г. Обухівська. Київ : УНМЦ практичної психології і соціальної роботи, 2017. 92 с. URL: http://lib.iitta.gov.ua/709275/1/%D1%96%D0%BD%D0%BA%D0%BB%D1%8E%D0%B7%D1%96%D1%8F.pdf?fbclid=IwAR0YZwVXu1AFh2ZXI4R4ZDMGm_8XEKMHHD0wowGwo8Ao5oo_orokHbD04RA | 2017 |
Методичні та організаційні питання діагностико-консультативної діяльності психолого-медико-педагогічних консультацій : метод. рек. Автор. кол. за заг. ред. А. Г. Обухівська. Київ: УНМЦ практичної психології і соціальної роботи, 2017. 78 с. URL: http://lib.iitta.gov.ua/709419/1/%D0%BE%D1%80%D0%B3_%D0%BF%D0%B8%D1%82%D0%B0%D0%BD%D0%BD%D1%8F.pdf?fbclid=IwAR14JYbNWKLY1LbWYFQj0YVZLjhQ6g46zrWl9wy4Ht8RMt5zrALTkl6-88A | 2017 |
Соціально-реабілітаційні і навчальні програми в роботі інклюзивно-ресурсних центрів із сім’єю : метод. рек. Т. В. Жук, О. Г. Задорожня, А. В. Замша, Т. Д. Ілляшенко, Т. М. Костенко, А. Г. Обухівська, Г. В. Якимчук; за ред. А. Г. Обухівської. Київ: УНМЦ практичної психології і соціальної роботи, 2018. 208 с. URL: http://lib.iitta.gov.ua/713126/1/%D0%A1%D0%BE%D1%86_%D1%80%D0%B5%D0%B0%D0%B1%D0%BB_%D0%BF%D1%80%D0%BE%D0%B3%D1%80%D0%B0%D0%BC%D0%B8.pdf | 2018 |
Статті у виданнях, що входять до наукометричних баз даних
Назва |
Рік |
---|---|
Формування психолого-педагогічних компетенцій батьків у вихованні дітей з інтелектуальним порушенням помірного ступеня. Освіта осіб з особливими потребами: шляхи розбудови : збірник наукових праць 2017. Вип. 13. С. 338–346. | 2018 |
Статті у наукових фахових виданнях, що затвердженні МОН України
Назва |
Рік |
---|---|
Навчання і розвиток дітей з помірною розумовою відсталістю. Дефектолог : Всеукраїнська газета вчителів. 2014. №11. С. 4- 8. | 2014 |
Інші праці
Назва |
Рік |
---|---|
Илляшенко Т.Д., Жук Т.В. Организация коррекционной помощи детям с гиперактивным расстройством и дефицитом внимания: Электронный ресурс. Специальное образование: традиции и инновации : материалы V Междунар. науч.-практ. конф.; г. Минск, 14-15 апр. 2016 г. Беларус. гос. пед. ун-т им. М. Танка.: С. Е. Гайдукевич [и др.]. Минск : БГПУ, 2016. URL: http: // bspu.by | 2016 |
Жук Т.В. Сім’я з особливими потребами. Справи сімейні. 2017.№4.2. С. 26–27. | 2016 |
Жук Т.В. Педагогічні потреби дитини з порушеннями розумового розвитку. Справи сімейні. 2017. №8. С. 24–25. | 2017 |
Жук Т. В. Як іде навчати дитину з порушенням інтелектуального розвитку. Освіта і суспільство. 2018. № 8. С. 9. | 2018 |
Участь у науково-практичних заходах
Назва заходу |
Тема доповіді |
Місце проведення |
Дата проведення |
---|---|---|---|
Науково-практичний семінар «Проблема психологічної допомоги батькам у психолого-медико-педагогічної консультації» | "Особливості консультування батьків дітей з інтелектуальними порушеннями помірного ступеня в умовах консультації" | Школа-інтернат №16, М. Київ | 13 лютого 2015 |
Всеукраїнський навчальний семінар: Діагностика раннього розвитку дитини для батьків дітей з інвалідністю | "Показники порушення розвитку у дітей раннього віку" | М. Київ | 11-12 червня 2015 року |
IIІ Міжнародний конгрес зі спеціальної педагогіки, психології та реабілітології «Інклюзія в новій українській школі: виклики сьогодення» | "Формування психолого-педагогічних компетенцій батьків у вихованні дітей з інтелектуальними порушенням помірного ступеня" | м. Київ | 10 листопада 2017 року |
Всеукраїнский науково-практичний семінар «Актуальні проблеми психолого-педагогічного діагностування дітей з порушеннями зору» | "Робота з батьками, які виховують дитину з особливими освітніми потребами" | м.Київ | 13 березня 2018 року |
Науково-організаційна діяльність
Науково-організаційна діяльність |
---|
Багаторічний досвід науково-дослідної та адміністративно-організаційної роботи як вченого секретаря НДІ |
Науково-педагогічна діяльність. Наукове керівництво аспірантами, докторантами, здобувачами
ПІБ здобувача |
Тема дисертації |
Наукова спеціальність |
Примітки (захищена/не захищена) |
---|---|---|---|
Наукова школа / школи
Наукова школа / школи |
---|
Співавтор і продовжувач діяльності започаткованої Н.М.Стадненко наукової школи, у якій розроблено підхід до діагностики порушень інтелектуального розвитку дітей на основі визначення особливостей їхньої навчуваності. Дослідження навчуваності, яка виявляється у процесі діагностичного навчального експерименту, є подальшою реалізацією концепції Л.С. Виготського про зону актуального і найближчого розвитку дитини та дозволяє прогнозувати подальший розвиток її інтелекту і методи його оптимізації. Доробком названої школи є відома в Україні експрес-методика діагностики відхилень в інтелектуальному розвитку молодших школярів, на яку отримано авторське свідоцтво. |
Участь у міжнародних проектах
Назва програми |
Номер проекту |
Організація грант-холдер |
Назва проекту |
Період реалізації |
Роль учасника |
---|---|---|---|---|---|
Участь у міжнародних програмах академічної мобільності
Назва організації |
Назва проекту |
Період реалізації |
Координатор проекту |
Роль учасника |
---|---|---|---|---|
Професійний розвиток. Підвищення кваліфікації
Назва модулю |
Тип модулю |
Документ, що засвідчує |
Дата видачі документа |
---|---|---|---|
Свідоцтво про реєстрацію авторського права
Найменування документу |
Дата |
Реєстраційний номер |
На що виданий |
---|---|---|---|
Державні премії; почесні звання; державні, академічні відзнаки, нагороди
Найменування |
Рік |
---|---|
Український науково-методичний центр практичної психології і соціальної роботи