У 2018 році науковими співробітниками УНМЦ практичної психології і соціальної роботи здійснено дослідження організаційного та методичного забезпечення діяльності психологічної служби навчальних закладів в умовах об’єднаних територіальних громад. З метою визначення найбільш актуальних потреб цільової аудиторії у методичному забезпеченні їх професійної діяльності проведено дослідження (анкетування, опитування, фокус-групи), у якому взяли участь працівники психологічної служби Дніпропетровської, Запорізької та Сумської областей, загальна кількість учасників – 98 осіб, з них: практичних психологів – 33 особи, методистів психологічної служби – 65 осіб.
"Мета експериментальної роботи полягає у розробці, науковому обґрунтуванні психолого-педагогічного супроводу формування соціально-успішної особистості учня початкової школи та експериментальній перевірці впливу розробленого супроводу на стан сформованості досліджуваного явища. Експериментальними майданчиками є заклади загальної середньої освіти м. Києва: №304, №31, №3, №256, НВК ""Оболонь"", ТОВ ""Колегіум «Олімп""; Інститут післядипломної педагогічної освіти Київського університету імені Бориса Гринченка. "
"ГО ""Інститут миру і порозуміння"" разом із Центром заплановано ряд заходів щодо вивчення діючих за кордоном моделей організації навчального процесу, які побудовані на відновному підході, приклади адаптації та впровадження в різних умовах та соціокультурних системах розробки, адаптації. В квітні 2019 року було організовано тренінг для тренерів щодо впровадження Моделі ""Мирної школи"" в Україні. Разом буде розроблено систему відбору, підготовки, супервізії та підвищення кваліфікації тренерів-практиків для впровадження моделі ""Мирної школи"". Наукові співробітники Центру є членами робочих та методологічних груп у проекті. Співробітництво засноване на формування спільних стратегій роботи в напрямі створення безпечного освітнього середовища."
"Спільними зусиллями було організовано і проведено десятки спільних науково-методичних, практичних тренінгів, семінарів, круглих столів, конференцій для фахівців психологічної служби та педагогічних працівників. У рамках співпраці було розроблено, підготовлено, видано та розповсюджено спільні навчально-методичні та наукові матеріали. Зокрема, навчально-методичні посібники ""Соціально-педагогічна та психологічна допомога сім'ям з дітьми в період військового конфлікту"" та ""Розбудова миру. Профілактика і вирішення конфлікту з використанням медіації: соціальнопедагогічний аспект"", методичні рекомендації "Правила безпеки та можливості отримання допомоги в період конфлікту в Україні"" тощо. Особливо актуальними на даний час є питання профілактики булінгу в учнівському та студентському середовищах, інших проявів насильства, жорстокого поводження, особливо по відношенню до дітей; організації шкільних служб порозуміння та підготовки медіаторів. Наукові співробітники Центру є членами Національної тренерської мережі та Національної мережі медіаторів."
"Визначено критерії та показники психологічної готовності педагогів до реалізації педагогічної діяльності в умовах реформування освіти: професійна самоідентифікація; професійні компетенції; професійна мотивація; наявність синдрому «професійного вигорання»; готовність особистості до соціальних змін. Відповідно до визначених критеріїв та показників складено комплекс методик дослідження та проведено його апробацію."
"Розроблено: орієнтовні циклограми діяльності працівників психологічної служби, а саме: циклограма діяльності практичного психолога та соціального педагога закладу дошкільної освіти; циклограма діяльності практичного психолога та соціального педагога закладу загальної середньої освіти; циклограма діяльності практичного психолога та соціального педагога закладу професійно-технічної освіти; діагностичний мінімум (заклад дошкільної освіти), діагностичний мінімум (заклад загальної середньої освіти: початкова школа, основна школа, старша школа), діагностичний мінімум (педагогічні працівники).В ході експерименту здійснюється визначення факторів ефективності впровадження алгоритмів, циклограм, діагностичних мінімумів діяльності працівників психологічної служби системи освіти."
Мета експерименту: на основі проектно-технологічного підходу теоретично обґрунтувати зміст та розробити відповідний інструментарій діяльності працівників психологічної служби з надання допомоги дітям і сім’ям, що опинились у складних життєвих обставинах внаслідок військових дій.
Завдання експерименту
Український науково-методичний центр практичної психології і соціальної роботи